Wróć

Pan Alfabet i Jego Rycerze

  • Autor/Autorka

    Lucyna Legut

  • Wiek adresata

    od 4 lat

  • Zalecana na scenę

    lalkową

  • Opracowanie

    Dorota Mentecka

  • Obsada

    Pan Alfabet; Kowal; Zosia; Rycerze

  • Streszczenie

    Pan Alfabet mieszka w kraju o nazwie Abecadło. Posiada wielu rycerzy. Aby łatwiej było ich zapamiętać, proponuje im, żeby na tarczach wykuli swoje nazwiska. Rycerze kolejno zjawiają się u kowala, a każdy z nich ma jakąś cechę lub upodobanie związane z kolejną literą alfabetu. Rycerz I jest chudy, F lubi figlować, L kocha Lucy, M i N są podobni, choć jeden z nich jest grubszy. Na tej podstawie kowal wykuwa na tarczach nazwiska-litery. Niektórzy sami proszą o konkretny znak, inni nie są zadowoleni z nazwy. Kiedy rycerze mają już nazwiska, pan Alfabet zaprasza Zosię. Dziewczynka ma zapoznać się z rycerzami. Dzięki wskazówkom pana Alfabeta pierwsza lekcja czytania wypada pomyślnie, a Zosia od razu chce wiedzieć więcej.

  • PRZESŁANIE

    Sztuka ma zachęcić dzieci do nauki alfabetu. Zabawne skojarzenia słowne i sytuacyjne mogą pomóc w zapamiętywaniu i utrwalaniu kolejnych liter.

  • Źródło pochodzenia tekstu

    zgłoszony do Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w roku 2004

  • Lokalizacja

    Centrum Sztuki Dziecka – materiał archiwalny (dostępny tylko na miejscu w Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu)

Powrót do góry strony